Beredskapsdagen 2013

BEREDSKAPSDAGEN, lørdag 4. mai 2013

Førre båtforening har vært i dialog med Arquebus om å få noe bedre tilkomst enn det som først ble skissert, og styret mener vi nå har fått en avtale som begge parter kan leve med.
Styret oppfordrer alle medlemmer i båtforeningen om å opptre smidig og hensynsfullt  i tråd med det som Arquebus har skissert i e-post av 5. mars, samt vedlagt planskisse, se nedenfor.
Vi anbefaler de som dennne helgen har tenkt seg på båttur eller skal klargjøre båt for sesongen, om kjøre ned utstyr og proviant i størst mulig grad torsdag 3. mai. De samme gjelder de som har planer om å sette ut båt med henger denne helgen.
Styret i Førre båtforening v / Arnt Heggøy

——– Originalpost ——–
Emne: BEREDSKAPSDAGEN, lørdag 4. mai 2013
Dato: Tirsdag 5. Mars 2013 13:55 CET
Fra: «Arquebus» <post@arquebus.no>
Til: «arnt.heggoy@haugnett.no» <arnt.heggoy@haugnett.no>
Kopi: «Øystein Østensjø» <oyosten@online.no>,»Frøyland, Ingvar» <Ingvar.Froyland@tysver.kommune.no>

Førre båtforening

Styreleder Arnt Heggøy

BEREDSKAPSDSDAGEN lørdag 4. mai 2013

Jeg bekrefter det vi to ble enige om i telefonen i dag, slik at vi nå reviderer enda litt mer på opplegget med å benytte den offentlige kaien til parkering, tillater nødvendig varelevering til ene enden av havnen for de som måtte ha behov. All parkering legges til den offentlige kaien og på området til Førre kirke. Vi har tatt dette opp formelt med Tysvær kommune basert på det vi ble enige om og som vist på vedlagte foreløpige planskisse på dette, og vi vil eventuelt vurdere endringer som måtte komme fra kommunen. Men vi har tro på at dette reviderte opplegget skulle tilfredsstille alle parter.

Dette tillater bruk av båthavnen og leveranse av varer og nødvendig utstyr til båtene. Dette sikrer også tilkomst for levering av varer til båtforeningens klubblokale. Når det gjelder nedkjøringsrampen for sjøsetting så ser vi helst at denne ikke benyttes av båtforeningens medlemmer under selve arrangementet. Vi legger opp til at der tillates kun nødvendig nyttekjøring til disse stedene og at selve området på kaien blir sperret for motorisert ferdsel. Den offentlige kaien mener vi kan benyttes til parkering slik vi snakket om, i tillegg til parkeringsområdet ved Førre kirke.

Vi ser da for oss med å benytte området slik som vedlagte planskisse viser, slik at vi benytter området med parkeringsplassen og parkanlegget foran museet og at Gardsvikvegen foran museet da blir stengt for allmenn ferdsel med motorkjøretøy. Tilkomst til båthavnen begrenses til sør-vest ved innkjøringen til klubbhuset eller ved den offentlige kaien.

Varighet av reguleringen i Førresfjorden blir ca. fra fredag 3. mai kl. 1200 til lørdag 4. mai 2200 for å sikre opprigging og pakking av forholdsvis mye utstyr. Vi håper at båtforeningen kan støtte opp om arrangementet i Førresfjorden og at dere henstiller medlemmene til å begrense eventuell nyttekjøring på denne dagen til det som er helt nødvendig, og at de respekterer bestemmelsene om parkering.

Dessuten er båtforeningens medlemmer hjertelig velkommen til å ta med seg familien og besøke Førresfjorden og arrangementet. Her blir det liv og røre, med mye å se på, og med mange aktiviteter både for barn og voksne i tillegg til salg av kaffe, kaker, pølser, is og brus o.l.

Når det gjelder eventuell gjentakelse av arrangementet til neste år så foreslår vi at Tysvær kommune, båtforeningen og museet kan evaluere årets arrangement og legge forholdene til rette for en eventuell effektiv organisering i fremtiden.

mvh,

Arquebus krigshistorisk museum